Toto množství asi ovzduší příliš neprospívá. Samozřejmě že to není jen automobil, kdo ho systematicky ničí. Pokud se někdy podíváte na Flight radar. Tak uvidíte, kolik je současně ve vzduchu letadel. A to ještě nevidíte všechny. Nevím, zda něco podobného mají také lodě, ale to už není podstatné. Kolik zplodin vypustí jejich motory a motory nákladních tankerů, to už je snad zbytečné psát. Proto se u automobilů zavedlo něco, co by jako mělo přece jen trochu snížit emise. Nazývá se to AdBlue a v zásadě je to celé zaměřeno na ovzduší. Používá se při tom močovina je to celé hlídáno počítačem. A to má jako spasit naši planetu.
No, dobrá, nebudeme to rozebírat. Každý pochopí, jaký význam to má. Horší je však to, že to znehodnocuje jízdu, píše na monitor nesmyslná hlášení a stává se, že se kvůli tomu zařízení auto vůbec nerozjede. Většinou vždycky, když se někam spěchá. Spousta řidičů o těchto potížích ví a když se opakují, začnou se zajímat o to, zda by nešlo celou tu věc poslat někam do kopru, lidově řečeno. Řečeno pak odborně jde o deaktivace celého AdBlue systému a ta se provádí zcela běžně. Skoro všechny motory se dají, jakkoliv upravit a deaktivace je to nejjednodušší řešení.
Sami ji však raději nezkoušejte. Jde víceméně také o věc softwaru a zde byste asi pohořeli. Navíc byste mohli napáchat ještě více škody nežli užitku. Svěřte to odborníkům. Asi se budete tedy hlavně zajímat, zda to půjde u vašeho vozu, protože máte něco netypického. Váš dotaz může znít třeba zda jde udělat deaktivace Adblue systému Mercedes-Benz C220 CDI Vypnuti-scr-dpf. Odpověď zní, ano, jde a není to nic zas tak složitého. Stačí kliknout na odkaz zde a na webových stránkách firmy si sjednat datum, kdy vůz přivezete. Mechanici na to vlítnou jako hejno včeliček a za nějaký kratší čas můžete opět se svým vozem odjet. Sami pak poznáte, že se vám pojede o něco lépe.